Sunday, April 5, 2009

එන්ජීඕ සල්ලිවලින් කොටි පුල්ලි මැකු (ජඩ) මාධ්‍ය භාවිතය

පෙර වදන_ඔබට මේ වර්ගයේ බ්ලොග්කරුවන් කිහිපදෙනෙක් ද දැකිය හැකි ය. මින් එක් අයෙක් ත්‍රීවීල් වර්ගයේ වාමාංශික පක්ෂයක හෙංචයියෙකි. ඒ පක්ෂයේ නායකයා කොටින්ගේ මුට්ටිකාසී ව්‍යාපාරය වෙනුවෙන් ලොව පුරා ගොස් රට පවා දෙන්නෙකි. ඔහු වරක් කීවේ ඊළම වෙනුවෙන් සිය දිවි දෙන බව ය. එහෙත් ඒ උන්ගේ රැකියාව ය. මේ රටේ කිසිදු ජන පදනමක් නැති මේ පක්ෂ ෆෝස්ටරයක් හෝ අලවන්නේ කොටියාගේ පිංපියා ලෙස කටයුතු කිරීමෙනි. දැන් ඒ කාලය අවසන් ය.

අද සුවිශේෂ දිනයකි. ජෙයරාජ් ප්‍රනාන්දුපුල්ලේ නමැති සුවිශේෂ සිංහලයා, කොටි බිළිගෙන අදට වසරකි. ඔහු ජාතියෙන් ද්‍රවිඩ ය. ආගම කතෝලික ය. ඔහුට සිංහල දෙමළ ඉංග්‍රීසි භාෂාත්‍රය ම භාවිත කළ හැකි ය. ඔහු මෙරට සංස්කෘතිය මැනවින් අවබෝධ කරගෙන සිටියේ ය. ඔහු සිය අමාත්‍යංශයේ වැඩභාර ගත්තේ සංඝිගත දක්ෂිණාවකිනි. ඔහු සිය ආගමට මෙන් ම බුදු දහමට ගරු කළේ ය. සිංහල දෙමළ මුස්ලිම් හැමදෙනා ඒකීය රටක එකට සිටිය යුතුයයි විශ්වාස කළේ ය. ඒ වෙනුවෙන් පෙනී සිටියේ ය. එහෙයින් අද සිටින උප්පැන්නයේ සිංහලයින්ට වඩා එතුමා සිංහලයෙකි. එතුමාගේ අභාවයේ ප්‍රථම සංවත්සරය සමරන මොහොතේ විරෝදාර රණවිරුවෝ නැවතත් මව්බිම එක්සේසත් කළේ ය. එතුමා පැතූ ලෝකය උදාකරලීම එතුමාට කරන විශාලත ම ගෞරවයයි. දැන් අපි ලිපියට යොමු වෙමු.

දශක තුනකට ආසන්න කාලයක් පුරා ලකෂයකට අධික පිරිසක් ඝාතනය කරමින් ශ්‍රී ලංකාවේ උතුර : නැගෙනහිර ප්‍රදේශවල නීති විරෝධී පාලනයක් ගෙන ගිය මිනීමරු කොටි ත්‍රස්තවාදීන්ගේ විනාශයේ අවසන් පියවර කීපය දෙස දැන් මුළු ලොවම බලා සිටී.

එල්.ටී.ටී.ඊ.යට මෙබඳු දරුණු පරාජයක් අත්කර දීමට රණවිරුවන්ගේ කැපවීම ධෛර්යය ප්‍රධාන වශයෙන් ඉවහල් වු බව අතිශයෝක්තියක් නොවේ. එහෙත් එල්.ටී.ටී.ඊ.ය වැනි ජනතාව හා බැඳි දරුණු සංවිධානයක් මෙලෙස අඩපණ කරන්නට තවත් ප්‍රධාන කාරණා දෙකක් හේතු වු බව පෙන්වා දිය යුතුය. ඉන් එකක් නම් මේ සාර්ථක ගමනට අඥාන දේශපාලන අතපෙවීම් ඇති නොවීමයි. දෙවැනි වැදගත් කාරණය නම් රජය ඉතා බුද්ධිමත් තීරණයකට එළඹෙමින් ක්‍රියාන්විත ප්‍රදේශවල ක්‍රියාත්මක වු රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන (මෙතැන් සිට ණඝු ලෙස හඳුන්වන) වහා එම ප්‍රදේශවලින් ඉවත් කිරීමයි.

මී කුණක් වෙත එකා දෙන්නා ලෙස ඇදී එන කෑදර කපුටන්, හෝරාවක් ගත වන්නටත් පෙර රංචුවක් වී අර මී කුණ ඇදගෙන ගිජු ලෙස බුදින අයුරු සුලභ දසුනකි. ණඝු උපමා කළ හැක්කේ මෙබඳු කපුටන් රුනකටය.

ලෝකයේ සිවිල් යුද්ධයක් හෝ වෙන යම් අර්බුදයක් ඇතිවන්නේ කොතැනද? මී කුණකට ඇදෙන කපුටන් සේ වෛවාරණ ණඝු කපුටෝ ඒ කරා ඇදී එති. කපුටන් හා භඨධ අතර ඇති එකම වෙනස නම් නොසංසිඳෙන කෂුධා ගින්නක සිටින කපුටන් මී කුණෙහි මස් බුදිද්දී භඨධ කපුටන් මිලියන බිලියන ගණනින් ඩොලර් ගිල දැමීම පමණි.

අප මේ හෙළිදරව් කරනුයේ භඨධ විසින් මෙරට සිවිල් අර්බුදය තවදුරටත් සංකීර්ණ කිරීමට යත්න දැරු තවත් එක් අවස්ථාවකි. භඨධවකින් මුදල් ගෙන කොටි ත්‍රස්තවාදීන්ට සහාය පළ කරන ආකාරයෙන් සිය පෑන හැසිර වු මාධ්‍යවේදීන් පිරිසක් පිළිබඳ කතාව පුළුල් ලෙස සමාජගත නොවුවත් මාධ්‍ය කෙෂ්ත්‍රය තුළ හාහුවක් ඇති කර තිබේ.

මාධ්‍යවේදියකුට ඕනෑම කාරණයක් පිළිබඳ තම ස්වාධීන මතය පළ කිරීමට අන් අයකුට වඩා වැඩි සිවිල් බලයක් හිමිවන බව අපි දනිමු. ඒ බලය යොදා එල්.ටී.ටී.ඊ.යේ කෲරකම් සාධාරණීයකරණය කරනට උත්සාහ දරන මාධ්‍යවේදීන් අද දවසේ පළවන පුවත්පත් කීපයකින් වුව සොයාගත හැක. එහෙත් තමන්ට හිමි ඒ සිවිල් බලය හෙටිටු කර මුදලට පාවාදීම තරම් අලජ්ජි ක්‍රියාවක් තවත් නොවන බව තර්කයකින් තොරව ඔප්පු වන්නකි. මේ ලිපියට පසුබිම් වනුයේ එවන් පාවාදීමකි

පැනෝස් සවුත් ඒෂියා යනු විදේශීය රාජ්‍ය නොවන සංවිධානයක් හෙවත් ණඝු වකි. රටවල්වල මාධ්‍ය කටයුතු සඳහා මැදිහත් වීම මෙම භඨධ වේ මුලික කාර්යයි. මෙහි අධ්‍යකෂ මණ්ඩලයට ශ්‍රී ලංකාව නියෝජනය කරමින් වින්‍යා ආරියරත්න කටයුතු කරන අතර විධායක අධ්‍යකෂ ලෙස ඒ. එස්. පනීර් සෙල්වන් (ඉන්දියානු ජාතිකයෙකි) කටයුතු කරයි. පැනොස් සවුත් ඒෂියා සංවිධානයේ ශ්‍රී ලංකා නියෝජිතවරිය වනුයේ සුවේනද්‍රණී කකුචි නමැත්තියකි. ශ්‍රී ලාංකික දෙමළ කාන්තාවක වන ඇයගේ මුල් නම සුවේනද්‍රණී තම්බයියා වෙයි. ජපන් ජාතිකයකු සමඟ සිදු වු ඇගේ තෙවැනි විවාහයෙන් පසු කකුචි නම භාවිත කරයි. මැය ජපානයේ සිට එල්.ටී.ටී.ඊ.යේ ටැමිල් නෙටි වෙබ් අඩවියට සේවය කර ඇති බවට ද තොරතුරු අනාවරණය වී තිබේ.

2005 වර්ෂයේ ශ්‍රී ලංකා රජය විසින් එළඹි තීරණයකට අනුව දේශීය හා විදේශීය සියලුම රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන සමාජ සේවා අමාත්‍යාංශය යටතේ ලියාපදිංචි විය යුතු බවට නියෝගයක් පැනවිණි. එහෙත් පැනෝස් සංවිධානය කේරළයේ පැවැති සිය සංවිධානයේ සමුළුවකදී රජයේ නියෝගය විවේචනය කරමින් තීරණය කර ඇත්තේ තම සංවිධානය එසේ ලියාපදිංචි විය යුතු නැති බවයි. රාජ්‍ය නොවන සංවිධානවල ක්‍රියාකාරීත්වය පිළිබඳ විමර්ශනය කරන පාර්ලිමේන්තු විශේෂ තේරීම් කාරක සභාවට මෙම රාජ්‍ය නොවන සංවිධානය පිළිබඳ මුලින්ම සැක පහළ වී ඇත්තේ ඔවුන්ගේ එම තීරණයත් සමඟය.

ඒ අනුව වැඩිදුරටත් සිදුකෙරුණු විමර්ශන කටයුතු අනුව පැනෝස් සංවිධානය මෙරට ජාතික අර්බුදය පිළිබඳ මාධ්‍ය හරහා විවිධ ව්‍යාපෘති ක්‍රියාත්මක කරමින් කොටි ත්‍රස්තවාදීන්ට වාසි සහගත වන ආකාරයට කටයුතු කළ බවට තොරතුරු අනාවරණය වී ඇත. ඒ අනුව ඔවුන් මෙරට මාධ්‍ය ආයතනවල සේවය කරනු ලබන මාධ්‍යවේදීන් සඳහා විවිධ අවස්ථාවල දැනුවත් කිරීමේ සම්මන්ත්‍රණ සමුළු පවත්වා ඇත. මෙබඳු අවස්ථාවලදී සටන් විරාම ගිවිසුම, බලය බෙදීම වැනි කාරණා පිළිබඳ දැනුවත් කිරීම් කර ඇති අතර රජයේ යුදමය ක්‍රියාමාර්ග පිළිබඳ විවේචනයට ලක් කිරීම පිළිබඳ ද දැනුවත් කිරීම් කර ඇත.

මෙසේ මාධ්‍යවේදීන් දැනුවත් කිරීම පිළිබඳ රාජකීය නෙදර්ලන්ත තානාපති කාර්යාලය වෙත 2004.05.11 දාතමින් වාර්තාවක් සපයන පැනෝස් සංවිධානය කිලිනොච්චි යනු දෙමළ ඊළමේ අගනුවර බව දිගින් දිගටම අවධාරණය කර ඇත. යට කී කාරණා පිළිබඳ මාධ්‍යවේදීන් දැනුවත් කිරීමට සම්බන්ධ වුණු ආයතන ලෙස බර්ගොෆ් පදනම, ජාතික සාම සභාව, ඉම්ෆැක්ටි සංවිධානය, විකල්ප ප්‍රතිපත්ති කේන්ද්‍රයේ මාධ්‍ය අංශය සහ සහජීවන පදනම යන සංවිධාන පිළිබඳ සඳහන්ය.

පැනෝස් සංවිධානයේ මීළඟ මෙහෙයුම වී ඇත්තේ මෙරට මාධ්‍ය ආයතන හා මාධ්‍යවේදීන් තෝරාගෙන ඔවුන් සඳහා වෙන වෙනම උපදේශකයන් පත් කරමින් තමන්ට අවශ්‍යපරිදි තමන්ගේ මතවාදය ප්‍රචාරය කිරීමට කටයුතු කිරීමයි. අදාළ මාධ්‍යවේදියා හා උපදේශකයා අතර සම්බන්ධය සහාය දිවීමක් ලෙස හඳුන්වා ඇති ඔවුන් ඒ ඒ මාධ්‍ය ආයතනවලින් තමන් තේරාගත් මාධ්‍යවේදීන් සඳහා යවා ඇති ලිපිවල සඳහන් කර ඇත්තේ මෙය රිලේ එකක් බවත්, තමන්ට අදාළ උපදේශකයාගේ අනුදැනුම මත තමන් ලියන ලිපිය නැවත ඔහුට හෝ ඇයට පෙන්වා සකසාලීමෙන් පසු පළ කළ යුතු බවත්ය. මෙම මාධ්‍යවේදීන් සඳහා උපදෙස් දීමට පැනෝස් සංවිධානය විසින් පත් කරන ලද උපදේශකයන්ගේ ලේඛනයක් ද ඇත. පළ වු ලිපි අතරින් කීපයක ශීර්ෂපාඨ මෙසේ සඳහන් කළ හැක.

සමගි සංධානය ගොඩනැංවීමට සටන් විරාම ගිවිසුම උපකාර වන්නේ කෙසේද?" : සන්ඩේ ඔබ්සර්වර් නැගෙනහිර පළාත හා එහි ආකුලභාවය : ඩේලි නිව්ස් ජනවාර්ගික අර්බුදය සුනාමිය හා අනාථයෝ : බී. බී. සී. පුවත් ශ්‍රී ලංකාවේ ජනවර්ග දැඩි ලෙස බෙදී ඇත්ද? නැත්ද?

මෙම ලිපි ලිවීම වෙනුවෙන් අදාළ මාධ්‍යවේදීන් සඳහා මාසිකව ගෙවීම් කර ඇත. මසකට ශ්‍රී ලංකා රුපියල් 8000.= බැගින් එක් මාධ්‍යවේදියකු සඳහා 2004 සැප්තැම්බර් 01 වැනිදා සිට 2005 අගෝස්තු 31 වැනිදා දක්වා වු වර්ෂයක කාලයක් සඳහා රුපියල් 96,000.= ක මුදලක් ගෙවා ඇත. එසේ ගෙවීම් කළ බවට ලිපි ද යවා තිබේ.

මෙසේ විවිධාකාරයෙන් මුදල් ලබා ගනිමින් තමන් සේවය කරන පුවත්පත් හරහා මෙරට ස්වාධිපත්‍යයයට එරෙහි පැනෝස් මතය ප්‍රචලිත කිරීමට අනුබල දුන් මාධ්‍යවේදීන් පිළිබඳ අපට මතුවන ගැටලුව නම් ඔවුන් එල්.ටී.ටී.ඊ. මතවාදයට අනුබල දෙන ආකාරයෙන් සිය පෑන මෙහෙයවීමට වඩා ඒ කටයුත්ත වෙනුවෙන් මුදල් ලබා ගැනීමයි. මෙය මාධ්‍ය සදාචාරය පිළිබඳ ගැටලුවකි. මුදලට වහල් වු විට සත්‍යය හෙළිදරව් කිරිම කොයිතරම් දුරට සීමා වනවාද යන්න අමුතුවෙන් පැහැදිලි කළ යුතු නොවේ. අද මෙරට මාධ්‍ය කෙෂ්ත්‍රයේ ගවේෂණාත්මක වාර්තාකරණය කියා දෙයක් නැති තරම් ය. ගවේෂණාත්මක මාධ්‍ය කලාවක් ඇත්තා සේ පෙන්වන මාධ්‍ය තුළ ද ඇත්තේ පකෂපාතී වීමකි. මෙබඳු තත්ත්වයක් තුළ මාධ්‍ය සදාචාරයක් ඇත්තේ කොතැනදැයි යමකුට ප්‍රශ්න කළ හැක. එහෙත් තර්ක විතර්ක කෙසේ ගොඩනැඟුවද මාධ්‍ය මුදලට යටවීම යනු රටක් සමස්තයක් ලෙස පරිහානිය කරා ගමන් කිරීමකි.

මේ අතර පැනෝස් සංවිධානයේ සෞඛ්‍ය අංශය විසින් ප්‍රකාශයට පත් කරනු ලබන මයිලිස් ටු ගෝ (ඵසකි එද ටද: නමැති පොතේ 13 වැනි පිටුවේ ශ්‍රී ලංකාව අපකීර්තියට පත් කරන අරමුණින් සඳහන් කළ අසත්‍ය වාර්තා රුසක් වෙයි. එහි සඳහන් කර ඇත්තේ ඩාෆුර්වලටත් වඩා ශ්‍රී ලංකාවේ උතුරු ප්‍රදේශයේ සෞඛ්‍ය තත්ත්වය අන්ත බවයි. එච්. අයි. වී. වැනි ව්‍යසන ශීඝ්‍රයෙන් පැතිර යන බව එහි ද්වේශ සහගත ලෙස සඳහන් කර ඇත. මෙම ලිපි රචනා කර ඇත්තේ ඉහතින් සඳහන් කළ ඉන්දියානු ජාතිකයා වන පනීර් සෙල්වන් නමැත්තා විසිනි. ඔහුට පැනෝස් සංවිධානයේ අධ්‍යකෂ මණ්ඩලයට එක්වීමට අවස්ථාව උදා වී ඇත්තේ මෙම ලිපි බව ද පැවසේ. සිය මාධ්‍ය මෙහෙයුම හරහා එල්.ටී.ටී.ඊ.ට සහාය දැක්වීමෙන් නො නැවතුන පැනෝස් සංවිධානය 2004 සටන් විරාම සමයේදී යාපනයට ගොස් එල්.ටී.ටී.ඊ. නායකයන් හමු වී සාකච්ඡා කිරීමට ක්‍රියාකර ඇති බවට තොරතුරු අනාවරණය වී ඇත. මේ පැනෝස් සංවිධානය පිළිබඳ මෙතෙක් අනාවරණය කර ගෙන ඇති තොරතුරු පමණි. මේ ආකාරයෙන් කටයුතු කරන එකම සංවිධානය පැනෝස් පමණක් නොවන බව ද අපහොඳින් සිහිතබා ගත යුතුය.

පැනෝස් සංවිධානය පිළිබඳ පරීකෂණ කටයුතු ගැන අප කළ විමසුමකදී රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන පිළිබඳ පාර්ලිමේන්තු විශේෂ තේරීම් කාරක සභාවේ සභාපති, පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී විජිත හේරත් මහතා පැවසුවේ අදාළ රාජ්‍ය නොවන සංවිධානයේ ක්‍රියාකාරී සාමාජිකයන් කීපදෙනෙකුගෙන් මේ පිළිබඳව ප්‍රශ්න කරමින් පවතින බවත්, එම පරීකෂණ අවසන් වු වහාම ඒ පිළිබඳ වාර්තාවක් සකසා වැඩිදුර පියවර ගැනීම සඳහා සමාජ සේවා අමාත්‍යාංශයට භාර දීමට කටයුතු කරන බවත් ය.

නිරෝෂන් හැඳලගේ
(ඉරිදා දිවයින_09/04/05)

No comments:

 
සිය රට දේ සිරි සැප දේ !