Saturday, August 1, 2009

වර්ග බේදවාදී පළාත් සභා වෙනුවට සොබා ධර්මවාදී සංවර්ධන සභා

ජනවර්ග බේදවාදී පළාත් සභා ක්‍රමය ශ්‍රී ලාංකීය ජනතාව මත පටවන ලද්දේ ඉන්දියානු නායකත්වය විසිනි. ඡේ. ආර්. ජයවර්ධන ජනාධිපතිවරයාගේ බටහිර ගැති නායකත්වය යටතේ ත්‍රිකුණාමල වරාය මෙන්ම සමස්‌ත ශ්‍රී ලංකාවම ඉන්දියා විරෝධී ක්‍රියාමාර්ගයක්‌ සඳහා යොදා ගැනීමේ අමෙරිකානු සැලැස්‌මක්‌ ක්‍රියාත්මක වෙමින් පවතී යයි සැක කළ ඉන්දියානු නායකත්වය දෙමළ ඊළාම් ත්‍රස්‌තවාදීනට අවි පුහුණුව ලබාදී පෝෂණය කළ බව රහසක්‌ නොවේ. ඉන්දිරා ගාන්ධිගේ නායකත්වයෙන් දකුණු ආසියාවේ කලාපීය අධිපතිවාදී බලවේගයක්‌ ලෙස ක්‍රියාත්මක වූ ඉන්දියානු තර්ජනය හමුවේ අමෙරිකාවෙන් පිළිසරණක්‌ නොලැබූ ඡේ. ආර්. ජයවර්ධන ජනාධිපතිවරයා තම පක්‌ෂයේ නායක මණ්‌ඩලවල පවා අදහස්‌ නොවිමසා ජනමත කොල්ලයක්‌ මගින් කාලය දිගු කරගන්නා ලද ප්‍රජාතන්ත්‍ර විරෝධී පාර්ලිමේන්තුව උපයෝගී කරගෙන ඉන්දියානු පළාත් සභා සැලැස්‌ම ක්‍රියාවට නැගුවේ විශාල ජනතා විරෝධයක්‌ මැදය.

ඊනියා ජනවර්ග ප්‍රශ්නයට විසඳුමක්‌ වශයෙන් ක්‍රියාවට නගන ලද පළාත් සභා වැඩ පිළිවෙළ උතුරු නැගෙනහිර දෙපළාතේ ක්‍රියාත්මක නොවී අනෙකුත් පළාත්වල පමණක්‌ ක්‍රියාත්මක වීම දේශපාලන විහිළුවක්‌ බවට පත්විය. උතුරු පළාතේ කොටි බලය නිසාත් නැගෙනහිර පළාතේ බහුතර ජනතා විරෝධය නිසාත් උතුර නැගෙනහිර දෙපළාතේ පළාත් සභා ක්‍රමය ක්‍රියාත්මක නොවීම මගින් පෙන්නුම් කරන්නේ කොටින්ට මෙන්ම උතුර නැගෙනහිර දෙපළාතේ වෙසෙන සිංහල දෙමළ මුස්‌ලිම් ජනකොටස්‌ තුනටම පළාත් සභා ක්‍රමය නොගැලපෙන දෙයක්‌ව පැවැති බවයි. කොටි ත්‍රස්‌තවාදීන් විසින් උතුරු පළාතේ සිංහල, මුස්‌ලිම් ජනකොටස්‌ මුළුමනින් පලවා හරිනු ලැබ තිබුණු තත්ත්වයක්‌ තුළ උතුරේ පළාත් සභාව ක්‍රියාත්මක වූවා නම් එය නිකම්ම දෙමළ ජාතිබේදවාදී පාලනයක්‌ බවට පත්වනු නිසැකය. නැගෙනහිර පළාතේ බහුතර ජනතාව වූ සිංහල, මුස්‌ලිම් ජන කොටස්‌වලට මරණීය තර්ජන එල්ලවෙමින් පැවති තත්ත්වය තුළ නැගෙනහිර පළාත් සභා ක්‍රමය ක්‍රියාත්මක වූවා නම් එය වඩා දරුණු ජනවර්ග බේදවාදී පාලනයක්‌ විය හැකිව තිබුණි.

පළාත් සභා බලතල ක්‍රියාත්මක කිරීම සම්බන්ධයෙන් ප්‍රේමදාස ජනාධිපතිවරයාගේ ආණ්‌ඩුව සමග දැඩි අර්බුදයක පැටලී සිටි වර්ධරාජා පෙරුමාල්ගේ නායකත්වයෙන් ප්‍රකාශිත ඊළාම් රාජ්‍යය දැඩි විරෝධයකට ලක්‌ වූ නැගෙනහිර පළාතේ පැවැති තත්ත්වය අනුවත් කොටි බලය ප්‍රබලව පැවැති මුලතිව්, කිලිනොච්චි, මන්නාරම් දිස්‌ත්‍රික්‌කවල හා වව්නියා යාපන දිස්‌ත්‍රික්‌කවල දේශපාලන බලවේග පෙළ ගැසී තිබු ආකාරය අනුවත් මුළු රටෙන්ම ප්‍රතික්‌ෂේප වූ වර්ධරාජා පෙරුමාල්ගේ නායකත්වයෙන් ප්‍රකාශිත ඊළාම් රාජ්‍යය අහෝසිවීම වැළැක්‌විය නොහැක. වර්ධරාජා පෙරුමාල්ගේ නායකත්වයෙන් පිහිටුවන ලද උතුරු නැගෙනහිර පළාත් සභාවේ අභාවවාචක අත්දැකීම මගින් පැහැදිලි වන්නේ රටවැසි බහුතර ජනතාව මත බාහිර බලවේග මගින් කෘත්‍රිමව ආරෝපණය කරන ලද ජනවර්ග බේදවාදය හෝ ජනවර්ග බේදවාදී පළාත් බෙදීම් රටවැසි සියලුම ජනකොටස්‌වල පිළිගැනීමට ලක්‌නොවන රටේත් ජනතාවගේත් ඉදිරි ගමනට වින කරන කොඩිවිනයක්‌ බවයි. මිනිස්‌ පළිහක්‌ ලෙස යොදාගනු ලැබ සිටි දෙලක්‌ෂ අසූහත්දහසක්‌ ජනතාව කොටි මර උගුලෙන් මිදී දිවි පරදුවට තබා හමුදා රැකවරණය පතා දුවමින් පැමිණි සංවේදී ආකාරයෙන් අවසාන වශයෙන් පැහැදිලි වී ඇත්තේ ඊනියා ජනවර්ග ප්‍රශ්නයට බාහිර බලවේග මගින් ආරෝපණය කරන ලද මිථ්‍යාවක්‌ බවයි.

මාවිල්ආරු ජල මාර්ගය වසමින් කොටි සංවිධානය මගින් අනුගමනය කරන ලද ම්ලේච්ඡ වර්ගබේදවාදී කුරිරු ක්‍රියාමාර්ගය මගින් පෙන්නුම් කරන්නේ එවන් අන්තවාදී සංවිධානයක්‌ යටතට මහවැලි ගඟ අත්වූවා නම් උතුරුමැද හා උතුර නැගෙනහිර ජනතාවට කෙබඳු ඉරණමකට මුහුණ පාන්නට සිදුවේද? යන බරපතල ප්‍රශ්නයයි. මහවැලි ගඟ හා සම්බන්ධ එක්‌ ඇළ මාර්ගයක්‌ වූ මාවිල්ආරුව වැසීම මගින් ජනවර්ග බේදවාදය කෙතරම් කුරිරු අන්තයක්‌ කරා යා හැකිද? යන බරපතල ප්‍රශ්නය මතුකරන හෙයින් කෘෂිකාර්මික ශ්‍රී ලංකාවේ දේශපාලනය ගැන කතාකරන සියලුම දෙනා රටේ භූමි පිහිටීම, ස්‌වභාව සම්පත් විසිරී පැතිරී හා ගොනුවී ඇති ආකාරය නිවැරදිව තේරුම් ගතයුතුය. ලක්‌වැසි ජනතාව සතු ප්‍රධානතම සම්පත වන්නේ මධ්‍ය කඳුකරයෙන් ඇරඹි දිවයිනේ හතර අතට ගලා බසින ගංගා ජලයයි. ශ්‍රී ලංකාවේ පානීය ජලයේත් කෘෂිකර්මය සඳහා වූ වාරිමාර්ග ජලයේත් පදනම වන්නේ මහවැලි, කළු, කැලණි, වලවේ සිව් මහා ගංගා ඇතුළු එකසිය තුනක්‌ වූ ලොකු කුඩා ගංගාවන්ය. ජනතාවගේ මෙන්ම ජනතාවට හිතකර ගව, එළු, කුකුළු, තාරා ආදී සීපා පක්‌ෂීන්ගේත් මීමැසි බමර සමනල් ආදී හිතකර කෘමි සතුන්ගේත් ගස්‌වැල් පැලෑටිවලත් ජීවයේ පදනම වන්නේ ජලයයි. ජලය හිඟවීමෙන් හා ජලය නැතිවීමෙන් ප්‍රකෘතිය විකෘති වී මුළු මහත් ජීව පද්ධතියම විනාශ වී යයි. එහෙයින් ලංකාවේ භූගෝලය හා දේශගුණික රටාව විසින් රටවැසි සැමට උගන්වන සොබා ධර්මවාදී ජීව හිතවාදී දේශපාලනයක්‌ ඇති බව සෑම ජනවර්ගයකටම අයත් විවිධ ආගම් අදහන, විවිධ දේශපාලන මතවාද දරන සියලු දෙනා ජනවර්ග ආදී බේදවලින් තොරව අවබෝධකරගත යුතුව තිබේ.

වර්ගබේදවාදී හෝ ආගම්වාදී අන්තයන්ට ගොදුරු වූ කිසිදු දේශපාලන ජන කොටසක්‌ යටතට පළාත් සභාවක්‌ තබා දිස්‌ත්‍රික්‌ සභාවකවත් ඉඩම් බලතල ලැබෙන වැඩපිළිවෙළක්‌ සැකසීම බෙහෙවින් හානිකර ප්‍රතිවිපාකයන්ට මුහුණපෑමට හේතුවන්නක්‌ වනු ඇත. ශ්‍රී ලංකාවේ රජුන් තනන්නා හැටියට දශක කීපයක්‌ තිස්‌සේ බලවත්ව සිටි තොණ්‌ඩමන් මහතාගේ දේශපාලනය නිසා රටටම අවශ්‍ය වූ ඉහළ කොත්මලේ ජල විදුලි ව්‍යාපෘතිය ක්‍රියාවට නැගිය නොහැකි විය. රටටම අවශ්‍ය වූ ඉහළ කොත්මලේ ජල විදුලි ව්‍යාපාතිය ක්‍රියාවට නැගීමේ ආරම්භක පියවර තැබිය හැකි වූයේ සෞම්‍යමූර්ති තොණ්‌ඩමන් මහතා අභාවප්‍රාප්ත වී ඔහුගේ මුණුබුරාගේ නායකත්වය යටතේ වතු කම්කරු කොංග්‍රසය දෙකඩ වී දුර්වල වූවාට පසුව පමණක්‌ වීමෙන් පෙනීයන්නේ ප්‍රභාකරන්ට මෙන් අවි බලයක්‌ නැතිවත් ශ්‍රී ලංකාවේ දේශපාලන ඉරණම මෙන්ම සංවර්ධන ක්‍රියාමාර්ගද පාලනය කිරීමේ හැකියාව තොණ්‌ඩමන්වරුන් සතුව පැවති බවයි. සෝවියට්‌ දේශයේ සමාජවාදී ක්‍රමය ක්‍රියාවට නැගීමෙහිලා නායකත්වය දුන් ලෙනින් විසින් පෙන්වාදී ඇත්තේ ජල විදුලිය සමාජවාදය ගොඩනැඟිමේ ප්‍රබල සාධකයක්‌ වන බවයි. භූමි ප්‍රමාණයට සාපේක්‌ෂකව සෝවියට්‌ දේශයට වඩා කීප ගුණයකින් වැඩි ජල විදුලි නිපයුමක්‌ කළ හැකි ශ්‍රී ලංකාවේ සංවර්ධනයේ ප්‍රධාන සාධකය හිරකරගෙන ඉන්නට ප්‍රභාකරන්ට හැකිවී නම් යම් හෙයකින් ඉඩම් හා පොලිස්‌ බලතල ඇතිව නුවරඑළි දිස්‌ත්‍රික්‌කයේ බලවතා වන්නට තොණ්‌ඩමන්ගේ දේශපාලන පරපුරේ වර්ගවාදී අන්තවාදියකුට හැකි වුවහොත් මහනුවර, මාතලේ, අනුරපුර, පොළොන්නරු හා ත්‍රිකුණාමල දිස්‌ත්‍රික්‌කවල ජනතාවට මාවිල්ආරු ඇළ වැසීමට වඩා සියගුණයක්‌ බරපතල අත්දැකීම්වලට මුහුණපාන්නට සිදුවිය හැක.

බුද්ධකාලීන උතුරු ඉන්දියාවේ එකම භාෂාවක්‌ කථා කළ එකම ජන වර්ගයකට අයත් ශාක්‍ය, කෝලිය ඥති දෙපාර්ශ්වය අතර පවා ජලය සඳහා යුද්ධයක්‌ ඇතිවන තත්ත්වයක්‌ උදාවූවා නම් භාෂා ප්‍රශ්නය නිවැරදිව විසඳී නැති ශ්‍රී ලංකාවේ නුවරඑළි දිස්‌ත්‍රික්‌කයේ පොලිස්‌, ඉඩම් බලතල හා ඊටත් වැඩි දහතුන් වැනි ආණ්‌ඩුක්‍රම සංශෝධනය ඉක්‌මවා යන බලතලද ලැබෙන වර්ගබේදවාදී අන්තවාදී පාලනයකින් බලාපොරොත්තු විය යුත්තේ කෙතරම් බරපතල අර්බුදකාරි තත්ත්වයක්‌ද? අප ඉපදුණු විසිවැනි සියවසේ මැදභාගයේ එකම භාෂාවක්‌ කතා කළ බංගලි ජනතාව ආගම්බේදය නිසා රටවල් දෙකකට බෙදී බිහිසුණු යුද්ධ තුනකට මුහුණ දෙන්නට සිදු වූවා සේම ප්‍රධාන බංගලි නිෂ්පාදනයක්‌ වූ ජූට්‌ නිපයුම ජූට්‌ වගාව හා කර්මාන්තශාලා ඉන්දු පකිස්‌තාන් දෙරට අතර බෙදීගිය සංවර්ධනයට හානිකර වූ ආර්ථික විද්‍යා විරෝධී අත්දැකීම් දකුණු ආසියාවේ අපේ පරපුරට අමතක නොවේ. බටහිර බෙංගාලය ඉන්දියාවටත් නැගෙනහිර බෙංගාලය පකිස්‌තානයටත් වශයෙන් බෙදීගිය ඒ ඛේදජනක දකුණු ආසියානු අත්දැකීම අපේ ඇස්‌ පනා පිට තිබියදී වර්ගබේදවාදී බෙදුම්වාදයේ මුල් සිඳ දැමීමෙන් තොරව පුංචි ශ්‍රී ලංකාවේ ඉඩම්, ජලය හා ඛනිජ වැනි ප්‍රධාන සෞඛ්‍ය සම්පත් පාලනය කිරීමේ බලතල දිස්‌ත්‍රික්‌ සභාවකට පැවරීම වුවද බරපතල හානිකර තත්ත්වයන් උදාවීමට හේතුවනු ඇත.

සුවිසාල ඉන්දියාවේ කඳු වැටි හා මහා ගංගාවලින් වෙන් වූ විවිධාකාර භාෂා සාහිත්‍ය, සංගීත, චිත්‍ර, මූර්ති, නැටුම් කලාදියෙන් පොහොසත් සුවිශේෂ සංස්‌කෘතික ලක්‌ෂණ සහිත දසකෝටි ගණන් ජනතාවක්‌ වෙසෙන දිගු ඉතිහාසයක්‌ සහිත පැරණි රාජධානි පෙඩරල් නොවන ප්‍රාන්ත ක්‍රමයක්‌ අනුව බෙදා පාලනය කරන්නට සිදුවූ නිසාම අපද ඒ අනුව යමින් පුංචි ශ්‍රී ලංකාවේ පොදු ජලවහන රටාවකින් බැඳුණු භූමිය භාෂා හෝ ආගම වශයෙන් බෙදීම බරපතල අහිතකර ප්‍රතිවිපාකයන්ට හේතුවනු නිසැකය. කුඩා රටකට වුවද පෙඩරල්වාදී බලතල බෙදීමක්‌ සුදුසු යයි කියන බටහිර ආදර්ශය වූ ස්‌විස්‌ටර්ලන්තය යුරෝපීය බලවතුන්ගේ අවශ්‍යතා අනුව සැකසුණු දිගු ඉතිහාසයක්‌ නැති රටකි. ඊට මුළුමනින් වෙනස්‌ වූ දිගු ආර්ථික, සංස්‌කෘතික ඉතිහාසයක්‌ ඇති ඒ සුවිශේෂ ඉතිහාසය තුළ දස දහස්‌ ගණන් වැව් ඇල වේලි ජාලයකින් බැඳුණු ස්‌වභාව ධර්මයේ දායාදයන් අනුවම ඒකීය රටක්‌ විය යුතු ශ්‍රී ලංකාව කුඩා ස්‌විස්‌ටර්ලන්තය හෝ අමෙරිකා එක්‌සත් ජනපදය වැනි කෙටි ඉතිහාසයක්‌ ඇති සුවිසාල රටක ප්‍රාන්ත හෝ ආදර්ශයට ගැනීම ඉතිහාස විරෝධී, ස්‌වභාව ධර්ම විරෝධී, මානව විරෝධී, ආර්ථික විද්‍යා විරෝධී විනාශකාරී මගක යාමක්‌ වනු ඇත.

භූගෝලීයව ස්‌වාභාවික ජලවහන රටාවකින් බැඳුණු ශ්‍රී ලංකාව ඉන්දියාව හෝ අමෙරිකා එක්‌සත් ජනපදය අනුව යාම සොබා දහමේ නියාමයන්ට එරෙහිව යාමකි. මධ්‍ය කඳුකරයෙන් හතර අතට ගලන ගංගා මෙන්ම රක්‌වාන බුළුතොට හෙල්වැටිය හා කහල්ල රිටිගල ආදී රජරට කුඩා කඳුකර ප්‍රදේශවලින් ගලන ගංගා නැතිව උතුරට නැගෙනහිරට තබා උතුරු මැදට, වයඹට හෝ රුහුණු ගිරුවාපත්තුවටද පැවතිය නොහැක. දිගු ඉතිහාසයක්‌ තුළ වැව් ඇලවේලි ජාලයකින් බැඳුණු කෝටි සංඛ්‍යාත දේශප්‍රේමි ජනහිතකාමි ජීවහිතවාදී මුතුන් මිත්තන්ගේ ශ්‍රමශක්‌තියෙන් ජීවිත පූජාවෙන් හා ලෙයින් දහදියෙන් එක්‌සේසත් කර පෙරදිග ධාන්‍යාගාරය හා ධර්මද්වීපය බවට පත් කරන ලද ශ්‍රී ලංකාව ඉන්දියාවේ හෝ අමෙරිකා එක්‌සත් ජනපදයේ ප්‍රාන්ත අනුව බෙදීම ඉතිහාස විරෝධි වේ. එය ආර්ථික විද්‍යා විරෝධී වන්නේ සමස්‌ත ශ්‍රී ලාංකීය ජනතාව සඳහා වන ඛනිජ ද්‍රව්‍යවලින් වැඩි ප්‍රමාණයක්‌ ඇත්තේ උතුරු නැගෙනහිර දෙපළාතේ හා උතුරු නැගෙනහිර මුහුදු තීරයේ වන නිසා මෙන්ම උතුරු නැගෙනහිර දෙපළාතේ කෘෂිකර්මය මධ්‍ය කඳුකරයේ ජලය හා සිංහල ජනතාව බහුතරය වන පළාත්වල වෙළෙඳ පල මත ර¹ පවත්නා හෙයිනි.

දකුණු ඉන්දියාවේ වෙළෙඳ පලවල් උතුරු ඉන්දියාවේ නිෂ්පාදිත අඩු මිල කෘෂි නිෂ්පාදනවලින් පිරී ඇති හෙයින් ශ්‍රී ලංකාවේ උතුරු නැගෙනහිර කෘෂි නිෂ්පාදන සඳහා වන වෙළෙඳ පළ ඇත්තේ අඩු වියදමකින් ප්‍රවාහනය කළ හැකි වයඹ, ඌව, මධ්‍යම, බස්‌නාහිර හා සබරගමු පළාත්වල බවට සැකයක්‌ නැත. පුංචි ශ්‍රී ලංකාව ඉන්දියාව හෝ අමෙරිකා එක්‌සත් ජනපදයේ ප්‍රාන්ත ආදර්ශය අනුව බෙදීම ආගමික හා සංස්‌කෘතික වශයෙන්ද හානිකර වන්නේ රටේ ඓතිහාසික විහාර දාගැබ්වලින් සෑහෙන සංඛ්‍යාවක්‌ උතුරු නැගෙනහිර ප්‍රදේශවල විසිරී ඇති හෙයිනි. උතුරු, නැගෙනහිර දෙපළාතේ හින්දු භක්‌තිකයන්ට පළාත් බේදයකින් තොරව කතරගමට පා ගමනින් පෙරහැරේ යන්නට පහසුකම් තිබිය යුතුවාක්‌ මෙන්ම වයඹ හා දකුණු, බස්‌නාහිර පළාත්වල වෙසෙන කතෝලික බැතිමතුන්ටද නිදහසේ මඩු වන්දනාවේ ගොස්‌ කූඩාරම් ගහගෙන පුද පූජා කරමින් ඉන්නට බාධා නොවන ආකාරයේ ඒකීය ශ්‍රී ලංකාවක්‌ තිබීම ජාතික ආගමික සමගියට හේතු වේ.

ලෝකයේ කෙමෙන් උග්‍රවන පානීය ජල හිඟය අනුව ශ්‍රී ලංකාවේ මධ්‍ය කඳුකරයට හා රක්‌වාන බුළුතොට හෙල් වැටි ප්‍රදේශයට කාර්මික විෂ වායුවලින් දූෂණය නොවූ දක්‌ෂිණ සාගරය ඔස්‌සේ එන ජල වාෂ්ප සහිත සුළඟින් ගෙනෙන වර්ෂාපතනයේ පිරිසිදු ජලය ශ්‍රී ලාංකීය ජනතාව සතු ලොකුම වස්‌තුව වන බවට සැකයක්‌ නැත. මධ්‍යම පළාතේ විශේෂයෙන් මුළුමහත් නුවරඑළි දිස්‌ත්‍රික්‌කයේ හා බදුළු දිස්‌ත්‍රික්‌කයේ බණ්‌ඩාරවෙල, හපුතලේ හා වැලිමඩ වැනි ප්‍රදේශවල පලිබෝධනාශක වසවිස හා අහිතකර රසායන පොහොර භාවිතය අත්හලහොත් පිරිසිදු පානීය ජලය ශ්‍රී ලංකාවෙන් ජාත්‍යන්තර වෙළඳ පොළට යෑවෙන වටිනාම වෙළඳ භාණ්‌ඩය වනු ඇත. ශ්‍රී ලංකාවට අවශ්‍ය විදේශ විනිමය සොයා ගැනීම සඳහා තවදුරටත් වනය විනාශ කරමින් තේ, රබර් හා වානිජ එළවළු වගාව පුළුල් නොකර පලිබෝධ නාශක වසවිස හා රසායන පෝර භාවිතය අවම කිරීම හෝ මුළුමනින් කාබනික පොහොර භාවිතයට හා කොහොඹ ශාකසාර ආදී දේශීය හිතකර පලිබෝධ නාශක ක්‍රමවලට මාරුවීම මගින් පිරිසිදු පානීය ජලය විකුණා විදේශ වත්කම් තරකර ගත හැක. එසේ විදේශ විනිමය උපයා ගැනීම සඳහා පිරිසිදු පානීය ජලය අලෙවි කළත් නැතත් ශ්‍රී ලාංකීය ජනතාවගේ සෞඛ්‍ය රැක ගැනීම හා කෘෂි අවශ්‍යතා සඳහා රටේ මධ්‍යම පළාතේ නුවරඑළි දිස්‌ත්‍රික්‌කයේ වැඩි කොටසකුත් ඌව හා සබරගමු පළාත්වලින් ප්‍රමාණවත් කොටසකුත් ලක්‌වැසි සමස්‌ත ජනතාවගේ ජල කලාපය ලෙස සුරක්‌ෂිත කළ යුතුය.

රසායනික වසවිෂ මිශ්‍ර ජලය පානය කිරීම නිසා ඇතිවන වකුගඩු රෝග, හෘදයරෝග, ඇස්‌රෝග, අස්‌ථි රෝග, දත්රෝග හා ස්‌නායු රෝගවලින් ලක්‌වැසි ජනතාව බේරා ගැනීම සඳහා මුළු රටටම ජලය ලබාදෙන මධ්‍ය කඳුකරය හා රක්‌වාන බුළුතොට හෙල් වැටි ප්‍රදේශය ජල කලාපය ලෙස සුරක්‌ෂිත කළ යුතුය. ඌව පළාතේ මෙන්ම වයඹ හා උතුරු මැද පළාත්වල ද එසේ සුරක්‌ෂිත කළයුතු ජල කලාප ප්‍රදේශ ඇති කළ යුතුය. ඒ සඳහා වන විනාශය වැළැක්‌වීමත් විනාශ වු අත්‍යවශ්‍ය වන ප්‍රදේශවල නැවත වන වගා කිරීමත් හදිසි ජාතික අවශ්‍යතාවකි. එසේ පොදුවේ මුළු රටේම ජනතාව සෞඛ්‍යය හා කෘෂිකාර්මික ජන ජීවිතය ආරක්‌ෂා කරන සොබා ධර්මවාදී ජල කලාප ඇතිකරන ජාතික සැලැස්‌මකට බාධාවන ජනවර්ගවාදී පලාත් සභා ක්‍රමයක්‌ ජාතික විපතක්‌ වන බව අමුතුවෙන් පැහැදිලි කළ යුතු නොවේ.

ලක්‌වැසි ජනතාවගේ දිවි පැවැත්ම සඳහාත් රටේ ආර්ථික සංස්‌කෘතික අභිවෘද්ධිය සඳහාත් ජාතික ආරක්‌ෂාව සඳහාත් අතීතයේ ගාමණි, ගමික, රැටික, ගමරාල හා රටේ රාල ආදීන්ගේ නායකත්වයෙන් පැවති ග්‍රාම රාජ්‍ය හා ගම්සභා වැනි ප්‍රාදේශීය පාලන ආයතන ක්‍රමයක්‌ අපේ යුගයට ගැලපෙන ආකාරයට ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ලෙස ගොඩනැගිය යුතුව තිබේ. එහිදී කඩිනම් සංවර්ධනය, සමාජ අභිවෘද්ධිය හා ආරක්‌ෂාව අරමුණු කරගත් සෝවියට්‌ සභා ක්‍රමයෙනුත් චීනයේ ඉක්‌මන් දියුණුවට හේතුවු මහජන කොමියුන් ක්‍රමයෙනුත් ඉන්දියාවේ පංචායත් ක්‍රමයෙනුත් කිසියම් ආදර්ශයක්‌ ලබා ගැනීම වරදක්‌ නොවේ. ඉන්දියාව ජන වාර්ගික කොටස්‌වලට බෙදීයාම වැළැක්‌වීම සඳහා මහත්මා ගාන්ධි විසින් යෝජනා කරන ලද්දේ මුළුමහත් භාරත දේශයම අයත්වන සේ ග්‍රාම රාජ්‍ය දස දහස්‌ ගණනක්‌ පිහිටුවිය යුතු බවයි. මහත්මා ගාන්ධි තම ශ්‍රේෂ්ඨ ජාතික වීරයා ලෙස සලකන ඉන්දීය ජනතාවත් ඉන්දියානු නායකත්වයත් ලක්‌වැසි අපට උපදෙස්‌ දිය යුත්තේ ඉන්දියාවේ ක්‍රියාවට නැගිය නොහැකි වූ ග්‍රාම රාජ්‍ය පිළිවෙත ශ්‍රී ලංකාවේවත් ක්‍රියාවට නගන ලෙස මිස කාලපීය අධිපතිවාදී වුවමනාවන් අරමුණු කරගෙන පුංචි ශ්‍රී ලංකාව ජන වර්ග බේදවාදී ලෙස පළාත් සභා වශයෙන් බෙදීමට නොවේ.

ශ්‍රී ලංකාවේ ඇති කරන හැම දේශපාලන ක්‍රියාදාමයක්‌ම විදේශ ආක්‍රමණ දහසයකට මුහුණ දී රට දැය රැක ගන්නට මගපෑදු දේශප්‍රේමී ඉතිහාසය නිර්මාණශීලී ලෙස ඉදිරියට ගෙන යන්නට ආධාර විය යුතුය. කෘෂිකාර්මික ශ්‍රී ලංකාවේ ඇති කරන හැම දේශපාලන ආයතන ක්‍රමයක්‌ම දස දහස්‌ ගණන් වැව් ඇල වේලි ජාලයකින් රට ඈඳීම සඳහා ශ්‍රමය වැගිරූ මුතුන්මිත්තන්ගේ ප්‍රයත්නයන් නිර්මාණාත්මකව ඉදිරියට ගෙනයන ජාතික වැඩපිළිවෙළක ප්‍රගතිගාමී කොටසක්‌ විය යුතුය. ශ්‍රී ලංකාවේ ඇතිකරන හැම පළාත් පාලන ආයතනයක්‌ම හිතකර සංවර්ධනය අරමුණු කරගත් සොබා පරිසරවාදී ප්‍රාදේශීය සභා හා නගර සභා ක්‍රමයට වැඩි නොවන රටේ ඒකීය පැවැත්මට හානිකර නොවන ඒවා විය යුතුය. ශ්‍රී ලංකාවේ ඇති කරන හැම ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ආයතන පිහිටුවීමක්‌ම රටේ ආරක්‌ෂාවට හා සමාජ අභිවෘද්ධියට හේතුවන රටවැසි ජනතාව එකහදින් එක්‌ කිරීමට මගපාදන ජනහිතකාමී ජීව හිතවාදී විශ්වාසන්තවාදී ලෝක ආදර්ශයක්‌ විය යුතුය.

අනගාරික ධර්මසේකර

(දිවයින_09/08/01)

ටිප්පණිය_මේ විහිළු පලාත් සභාවට තවත් මේ රටේ මහජන දේපළ ගිළින්නට ඉඩ නොදිය යුතුය. වසර 20ක පමණ කාලය තුළ මේ රකුසා ගිල දැමු මහජන මුදල් කෙතරම් ද? ඉන් සිදු වී ඇති සේවය කුමක් ද? සේවයක් සිදු වූයේ කාට ද? සිදුවූ එක ම සේවය ජාතික දේශපාලනයේ යෙදෙන මහත්වරුන්ට සිය හතර වරිගය නඩත්තු කිරීම සඳහා කදිම කප් රුකක් වීම ය. පාර්ලිමේන්තු ඡන්දයෙන් පැරදුනු අයියලාට පහසුකම් සපයන තිප්පොළක් විම ය. රටේ බුද්ධිමත් ජනතාව මේ සිතිය යුතුය.

No comments:

 
සිය රට දේ සිරි සැප දේ !